BLOG PRZENIESIONY - ZAPRASZAM TUTAJ

...Bo jak jesteś świadomy, to możesz coś zmienić


kamienie zen, motywacja

Większość ludzi, nie myśli o tym dlaczego akurat o tej konkretnej rzeczy, ma takie a nie inne zdanie, po prostu takie ma i koniec. Tak myślę i nic nie poradzę.


Czasem warto się nad tym zastanowić, dlaczego nasz tok myślenia przebiega w taki a nie w inny sposób.
Dzieci zawsze uczą się najszybciej I to jest oczywiste. Wszystkiego, również zachowań i sposobów myślenia. Tak samo jest z charakterem.

Często słyszymy, czy to od najbliższych czy od znajomych czy praktycznie obcych nam ludzi takie stwierdzenia jak „Jesteś uparty jak ojciec”, „Jesteś dobrze wychowany” i wiele innych podobnych. To wszystko jest w bardzo dużej mierze zależne od naszych rodziców czy od tego kto najwięcej czasu z nami przebywał kiedy byliśmy mali.
Nigdy nie wierzyłem w to, że cechy charakteru są dziedziczne. Na pierwszy rzut oka to może tak wyglądać, kiedy się dłużej zastanowimy, możemy  dojść do wniosku, że faktycznie…  Ja naprawdę zaczynam mówić jak mój ojciec, czy moja matka!

Przyjrzyjmy się temu bliżej, wracając do samego początku, czyli naszych pierwszych lat życia. Pierwsze lata są kluczowe w kreowaniu naszego charakteru. Kiedy się rodzimy, większość czasu i pierwsze swoje lata spędzamy z rodzicami. Możemy nawet nie zdawać sobie z tego sprawy, bo mało kto pamięta pierwsze lata swojego życia, ale uczymy się. Uczymy się cały czas, tylko nieświadomie, jak mamy się zachowywać, jak mamy myśleć. Uczymy się od rodziców, bo zazwyczaj to z nimi wtedy przebywamy większość czasu. Nie można nawet porównać z innymi co jest lepsze. Rodzice są tymi pierwszymi wzorcami i w tamtym czasie nawet nie zdajemy sobie sprawy, że są też inne, ponieważ nie wiemy jak ten świat cały wygląda, jak to wszystko działa i o tym, że jest pełno innych osób, a każdy jest inny i ma inny charakter.

Potem dorastamy, a kiedy uświadomimy sobie, że powiedzonka typu „Jestem jaki jestem”, „Ludzie się nie zmieniają” to wykreowane wymówki przez ludzi, którym się nie chce niczego zmieniać, nawet jak im się to nie podoba, wtedy możemy zacząć pracę nad sobą, nad takim sobą jakim chcemy być, a nie na jakiego zostaliśmy wykreowani, nieświadomie.



„Życie nieświadome nie jest warte tego, by je przeżyć” - Sokrates




2 komentarze:

  1. Przerażają mnie momenty, w których uświadamiam sobie, że zachowałam się w taki sposób jak moja mama lub tata, a u nich tej cechy nie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy blog, postanowiłam nominować Cię do Liebster Blog Award, więcej info pod tym linkiem:
    http://shynessinthecity.blogspot.com/2014/12/3-liebster-blog-award.html?m=1 mam nadzieję że przyłączysz się do zabawy, wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.