BLOG PRZENIESIONY - ZAPRASZAM TUTAJ

5 korzyści, dla których czytam książki


korzyści czytania

Coraz mniej się dzisiaj czyta. Nikomu się nie chce. Książki są bee a ci co je czytają to idioci, bo tracą czas. Lepiej siedzieć na fejsie, przecież tam też czytam, to po co mi książki?



Jeśli twoje poglądy są takie jak wyżej, to dalej nie czytaj, bo niczego interesującego się nie dowiesz, a tylko stracisz czas, który mógłbyś spędzić czytając statusy znajomych na fejsie.

Dlaczego coraz mniej czytamy? Myślę, że obowiązek ciągłego czytania czegoś, czego nienawidzimy sprawia, że nie lubimy czytać. A tak właśnie jest w szkole. Albo w sumie może wystarczy tylko odłączyć kabel od internetu? Sam właściwie zacząłem dopiero czytać regularnie odkąd prowadzę bloga. Przedtem czytałem średnio jedną książkę na rok, czyli prawie nic. Właśnie z powodu, który wymieniłem na początku.
Jednak nawróciłem się, bo książki:


1. Rozwijają wyobraźnię

Oglądając film, nie musimy nic robić, bo wszystko mamy podane na tacy. Czytając, jedyne co widzimy to litery. Nasz obraz filmu musi powstać w naszej głowie. Musimy sobie wyobrazić poszczególne miejsca, postacie, wydarzenia. Nasz mózg ciężko pracuje, a my nawet o tym nie wiemy. Piękne jest to, że jedna książka może mieć tyle "ekranizacji", ile jest ludzi na świecie, bo każdy ma inny pryzmat doświadczeń i inaczej wyobraża sobie poszczególne rzeczy.


2. Poszerzają słownictwo

I to bardzo. Wiem to z autopsji. Blog jest stosunkowo świeży. Prowadzę go całkiem od niedawna, ale kiedy poczytam sobie moje pierwsze wpisy, od razu zauważę różnice. Jak wspominałem na samym początku, zrażony szkolnymi lekturami, prawie w ogóle nie czytałem, ale spróbowałem. Wiem, że mi to pomaga i innym też pomoże.


3. Uczą pisać

Wiadomo. Uczą... Bo poszerzają słownictwo, ale mam tutaj co innego na myśli. Pokazują jak tworzyć teksty zabawne, wzruszające, ciekawe. Jak pisać, żeby zainteresować. Co zrobić, żeby stworzyć coś interesującego, z czegoś co na pozór interesujące nie jest. A to jest moim celem.


4. Są inspiracją

A na pewno przynajmniej dla mnie. Opisują różne historie. Czy prawdziwe czy nieprawdziwe, nie ważne, bo każda historia może być inspiracją. Chciałbyś osiągnąć jakiś swój wyznaczony cel? Zacznij czytać książki opisujące życie osób, które to zrobiły. Poznasz ich strategie, techniki, sposób myślenia czy postępowania. Nawet jeśli nie znajdziesz konkretnego rozwiązania na swój problem, to na pewno wpadnie ci do głowy własne rozwiązanie.


5. Poprawiają pamięć

Otoczeni wszelką technologią z każdej strony, nasza pamięć pogarsza się. Dzisiaj wszystko jest zapisane w telefonach, komputerach. Sprzęty robią robotę za nas. O niczym prawie nie trzeba pamiętać, bo mój telefon pamięta za mnie. Coraz mniej pamiętamy, bo nie ćwiczymy, a mózg tak samo jak mięśnie, potrzebuje regularnych bodźców w postaci treningu żeby działać sprawnie. Książki są jednym z nich.


Oczywiście korzyści z czytania jest o wiele więcej, ale te wydawały mi się najważniejsze.


4 komentarze:

  1. Trudno się nie zgodzić. I to samo można napisać pod komputerowymi grami fabularnymi. A strategiczne poprawiają pamięć, inteligencję itd. jeszcze bardziej :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie, nie mówię, że filmy są złe. Sam bardzo lubię sobie zawsze coś obejrzeć przed spaniem. Po prostu posłużyły mi jako porównanie, żeby móc lepiej zobrazować to, co miałem na myśli. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz rację z tymi grami. Tylko trzeba uważać, żeby nie przesadzić, bo strasznie wciągają.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fabularne i tak mają swój koniec, więc nawet jak wciągną, to skończysz, przejdziesz ewentualnie drugi raz i tyle :-).

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.