BLOG PRZENIESIONY - ZAPRASZAM TUTAJ

Ty też chciałbyś mieć takiego szefa


Turkish, biznes


Takiego, który wie, że bez swoich pracowników nic by nie osiągnął.


Przeczytałem ostatnio ciekawy artykuł. Przodująca turecka firma w branży żywnościowej prowadzona przez niejakiego Nevzata Aydina została sprzedana za 589 milionów dolarów. Nevzat zakładając firmę zainwestował 80 tysięcy dolarów doprowadzając ją na szczyt w ciągu 15 lat. Nie różniłby się praktycznie niczym od wielu innych kreatywnych przedsiębiorców gdyby nie fakt, że on doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że nie osiągnął tego sam, ale razem ze swoimi podwładnymi, którzy dzień w dzień wkładali ciężką pracę w rozwój firmy.


Co odróżniało go od większości innych szefów?

Po pierwsze zawsze motywował swoich podopiecznych. Stworzył takie warunki do pracy, że nie jeden nawet o takich nigdy nie marzył. Pracownicy mogli grać w tenisa stołowego, w piłkę nożną na dużych biurowych ekranach, w bilarda i mieli również wiele innych atrakcji. Pragnął dzięki temu stworzyć przyjazną i luźną atmosferę w pracy.

Kiedy firma została sprzedana, Navzat w ramach podziękowania za współpracę i włożony wysiłek w rozwój przedsiębiorstwa podarował 200 tysięcy dolarów każdemu swojemu pracownikowi, a miał ich 114. Po tym wydarzeniu niektórzy płakali, inni krzyczeli ze szczęścia, a ich były już teraz szef dostał dziesiątki listów z podziękowaniami.


Dlaczego tyle firm upada, a pracownicy wymyślają jak się wymigać od pracy?

Kreatywność, pomysł na biznes, umiejętność zrealizowania go i wytrwałość w dążeniu do celu to jedno, a dbanie o swoich pracowników, stwarzanie dobrych warunków w środowisku swojej firmy i umiejętność współpracy z innymi to drugie. Większość prezesów, przynajmniej w Polsce, zwyczajnie nie dba o swoich ludzi, a wypłatę daje na tyle dużą, żeby nie opłacało się iść pracować gdzieś indziej i na tyle małą, żeby zgarnąć jak najwięcej dla siebie. 

Może i masz innowacyjny pomysł na własną firmę i wiesz w jaki sposób chcesz go zrealizować, ale jak nie umiesz współpracować z innymi, a swoich pracowników masz zwyczajnie w dupie i traktujesz ich jak zwyczajnych roboli to nic nie osiągniesz.

Zdjęcie: http://www.hoteliermiddleeast.com/13680-hotel-restaurants-turn-to-takeaway-to-grow-revenue/


0 komentarze:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.