BLOG PRZENIESIONY - ZAPRASZAM TUTAJ

Jest wiele ważnych rzeczy


Zdrowie, czas, psychologia


Ale tylko dwie są najważniejsze.


Słońca nie było już od paru dni. Co kilka godzin za to możemy zauważyć małe krople deszczu niechętnie spadające na ziemię.

Tamtego dnia karetka podjeżdżając pod szpital zahamowała z piskiem opon. Tylne drzwi nie zostały po prostu otwarte, ale prawie wyrwane z zawiasów.
Z karetki wyskoczyli sanitariusze prowadząc w stronę szpitala leżącego starszego człowieka na łóżku.

Leży w tym szpitalu do dnia dzisiejszego.

Wnuczek tego człowieka bywał tutaj codziennie pomimo faktu, że nie zdawał sobie do końca sprawy czemu jego dziadek nie zdrowieje, ale w głębi czuł, że to może się skończyć różnie.
I tego dnia również przyszedł.

- Dziadku... Kiedy wyzdrowiejesz? - zapytał niepewnie
- Ciężko mi o tym mówić, ale nie wiadomo czy ja jeszcze wyzdrowieję. Mam już co prawda swoje lata, ale w pewnym sensie to wszystko jest moja wina. Gdyby nie ja sam, być może nigdy nie znalazłbym się w tym miejscu, leżąc bezsilnie, a przynajmniej nie tak szybko...
- Jak to?
- Powiem ci coś bardzo ważnego. Coś, co musisz zapamiętać na całe swoje życie. Posłuchaj mnie uważnie. Jesteś jeszcze bardzo młody i być może to co ci teraz powiem wyda ci się kompletnie bez sensu, ale zaufaj mi - człowiekowi, któremu bardzo na tobie zależy i który trochę już chodzi po tym świecie.
Dziadek poprawił sobie wtedy poduszkę.

 - Wiesz… Całe swoje życie dążyłem do sławy, dużego majątku, sukcesu. Do bycia kimś ważnym, kimś z kim wszyscy będą się liczyć i wobec kogo ludzie będą czuli respekt. Chciałem to wszystko osiągnąć nie tylko dla siebie, ale dla całej rodziny. Mimo, że jeszcze wtedy cię tutaj nie było to także dla ciebie. W tym wyścigu często… Żeby często… Cały czas zapominałem o tym co najważniejsze - o zdrowiu i czasie. Nie dbałem o takie rzeczy jak ruch, jadłem byle co, albo w natłoku obowiązków wcale, a do lekarza chodziłem tylko jak już naprawdę musiałem. Kiedy za wszelką cenę dążysz do sukcesu kompletnie nie zważając na te rzeczy, tak naprawdę możesz więcej stracić niż zyskać. Żebyś mnie źle nie zrozumiał. Powinieneś dążyć do tego czego pragniesz i z całego serca życzę ci wielkich osiągnięć, ale po drodze pamiętaj, żeby nie zapominać również o sobie. Dbaj o siebie. Ćwicz. Odżywiaj się zdrowo. 


"Realizacja swoich marzeń, planów, pragnień jest bardzo ważna, ale pamiętaj, że jeśli chcesz osiągnąć wszystko co sobie tylko zamarzysz musisz mieć dwie rzeczy - ZDROWIE i CZAS a właściwie to tylko zdrowie, bo jeśli masz zdrowie, masz i czas."




PS: Wiesz jaka jest podstawowa zasada pierwszej pomocy? Jak znajdziesz się na miejscu wypadku, to zanim udzielisz pomocy, sprawdź czy jest bezpiecznie, bo bezpieczeństwo ratownika jest zawsze najważniejsze.

Zdjęcie: takebackyourhealthconference


0 komentarze:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.